SEO, czyli Search Engine Optimization, to zespół czynności polegających na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Cel jest jeden: jak najwyższa pozycja rankingowa, która zapewni nam szansę na klikalność, konwersję, leady, zyski. Nie inaczej jest w przypadku witryn e-commerce, z których korzystają miliony odbiorców. Na czym więc polega pozycjonowanie sklepów idosell? Oto kilka informacji na dobry początek.

Dlaczego należy myśleć o pozycjonowaniu sklepów internetowych?

Pozycjonowanie pozwala zdobyć przewagę nad konkurencją, co jest szczególnie ważna z uwagi na jej rosnącą liczbę. Według raport “E-commerce w Polsce 2021” mamy obecnie ponad 85 tysięcy sklepów internetowych. SEO daje szansę na zdobycie odbiorców, a z czasem przekształcenie ich w konsumentów.

Poprzez optymalizację serwisu pod wyszukiwarki, nasycanie treści odpowiednimi frazami kluczowymi i wiele innych działań, sklep internetowy staje się widoczny dla potencjalnie zainteresowanych użytkowników. Słowa kluczowe odgrywają tutaj największą rolę, ponieważ to dzięki nim odbiorcy mogą znaleźć konkretne wyniki i strony. 

Pamiętaj, że im wyższą pozycję w rankingu SERP zajmie Twój sklep internetowy, tym łatwiej będzie pozyskać klientów. Jeśli zależy Ci na widoczności wśród odbiorców, pomyśl o pozycjonowaniu. Bez tych działań nie będziesz mógł liczyć na zdobycie większej bazy klientów i lepszych wyników sprzedaży, ponieważ użytkownicy nawet nie zauważą Twojej strony.

Na czym polega pozycjonowanie sklepów Idosell?

Pozycjonowanie sklepów Idosell jest długim procesem polegającym na poprawianiu pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie opiera się na wdrożeniu działań on-site i off-site. 

Chodzi głównie o optymalizację poszczególnych elementów serwisu, tworzenie treści i pozyskiwanie wartościowych linków. Ważne jest również wdrożenie działań user experience, gdzie wszystko opiera się nie tylko na optymalizacji technicznej, ale również na dostosowaniu funkcjonalności serwisu do intencji społeczności. Tego typu działania radykalnie zwiększają konwersję w witrynie i są w stanie zbudować trwałe relacje pomiędzy marką a potencjalnym klientem. 

W SEO chodzi przede wszystkim o dostosowywanie strony do wytycznych i algorytmów wyszukiwarki odpowiadających za generowanie rankingów stron internetowych.

Wnioski

Jak widzisz pozycjonowanie sklepów Idosell jest niezwykle ważne we współczesnym e-handlu. Każda platforma sprzedażowa jest inna, jednak zasady optymalizacji i pozycjonowania pozostają te same. Pamiętaj jednak, że w przypadku stron e-commerce najważniejszą rolę odgrywa język korzyści. Musisz zachęcić klientów do zakupu!