Interesuje Cię handel internetowy bądź posiadasz sklep, który chciałbyś przenieść do wirtualnego świata? Sprzedaż online jest coraz częstszym modelem dokonywania transakcji, do którego mogą sięgać nie tylko wielkie przedsiębiorstwa, ale także mikro, małe i średnie firmy, startupy czy osoby indywidualne. Na początku 2022 roku odnotowano na całym świecie ponad 24 miliony witryn e-commerce. Jak zacząć pozycjonowanie sklepow internetowych?
Dlaczego tak bardzo lubimy zakupy online?
Jest to pytanie z pogranicza marketingu i psychologii o motywacje klientów. Przybliżymy Wam więc sześć kluczowych motywacji zakupów online zgodnie z myślą Dave’a Chaffey’a – autorytetu w dziedzinie biznesu cyfrowego oraz e-commerce:
- lepszy dostęp do informacji o produkcie,
- personalizacja usług i dostosowanie do indywidualnych potrzeb,
- społeczność posiadająca te same zainteresowania i potrzeby,
- wygoda – brak ograniczeń czasowych i lokalizacyjnych,
- świadomość niższych kosztów zakupów,
- dostęp do większego i ciekawszego wyboru produktów oraz usług.
Pozycjonowanie sklepów internetowych – e-commerce SEO
Search Engine Optimization to szereg czynności, których celem jest poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania oraz uzyskanie przez nią wyższej pozycji rankingowej. Wiesz już, jak wiele sklepów internetowych znajduje się w sieci, każdy z nich oferuje inne możliwości – z tego powodu zestaw czynności SEO będzie się zmieniał w zależności od potrzeb. Przede wszystkim postaw na SXO, czyli połączenie SEO z potrzebami user experience (UX).
Platforma sprzedażowa
Na rynku istnieje ogromny wybór platform do prowadzenia sprzedaży online. Pozwalają one na wygodne zarządzanie produktami, usługami, kontakt z klientem, dokonywanie płatności i wysyłki czy utrzymanie bezpieczeństwa.
Typy platform
- abonamentowa SaaS (SkyShop, Shopify),
- Open Source i dedykowane (Magento, WooCommerce),
- platformy licencjonowane (SalesForce).
Jak wybrać?
Wybierając platformę, przeczytaj o wykonawcy, który świadczy usługi oraz zaletach i wadach danego typu. Zwróć uwagę na możliwość integracji z hurtowniami, systemami płatności, wysyłki czy magazynowaniem. Zobacz, czy całość jest skonfigurowana pod pozycjonowanie sklepów internetowych i czy można monitorować i analizować sprzedaż. Nie zapomnij również o hostingu – to dzięki niemu klienci mają nieprzerwany dostęp do Twoich usług. Niektóre platformy oferują swój własny hosting, który ma odciążyć działanie prywatnego serwera.
Wnioski
Wiesz już, jaką moc mają zakupy online – tradycyjne kanały dystrybucji przestały wystarczać. Przenieś swój biznes do sieci i ciesz się rosnącymi zyskami. Wymaga to jednak szeregu świadomych wyborów – wiesz już jednak, na co zwrócić szczególną uwagę.