Współcześnie coraz więcej osób decyduje się na założenie własnego biznesu online. Jest to dużo łatwiejsze niż organizacja lokalu stacjonarnego. Jednak samo założenie witryny e-commerce to za mało, należy odpowiednio zoptymalizować sklep pod kątem SEO, a dodatkowo ruszyć z kampanią reklamową. Idealnym rozwiązaniem jest zaplanowanie kampanie Google AdWords. Jest to narzędzie, które pozwoli Ci na automatyzację pracy oraz monitorowanie skuteczności działań.
Handel internetowy
Praktyki e-commerce polegają na zawieraniu transakcji za pomocą nowoczesnych technologii, w większości za pośrednictwem sieci internetowej. W przypadku Polski warto zaznaczyć, że w 2021 roku, aż 77% internautów dokonało zakupu online, a zarejestrowanych było łącznie 51 tysięcy sklepów internetowych. Znaczenie witryn e-commerce znacznie wzrosło w trakcie pandemii COVID-19, kiedy zakupy online postrzegano jako bezpieczniejsze i szybsze.
SEO – o co chodzi?
Search Engine Optimization to działania mające za zadanie poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Posiadanie wysokiej pozycji rankingowej pozwala na zwiększenie ruchu na stronie, wpływa na klikalność, a w przypadku witryn e-commerce – konwersję. Są to działania interdyscyplinarne, które sięgają do informatyki, programowania, psychologii, marketingu oraz promocji. Czytając to, prawdopodobnie myślisz, że jest to niewykonalne dla początkującego – tak i nie. Możesz próbować sprostać wyzwaniu w pojedynkę, może Ci się uda.
Optymalizacja reklamy Google AdWords
- rozszerzenia objaśnień – chodzi tutaj o dodatkową linijkę teksty w wyświetlanej reklamie, która poszerza nasze pole o 25 znaków. Jest to dobre miejsce na wykorzystanie CTA;
- słowa kluczowe – podstawa pozycjonowania, która komunikuje nas z odbiorcami. Im lepsze dopasowanie fraz i haseł, tym większa klikalność oraz szansa na konwersję. Dzięki temu klienci znajdują to, czego szukają;
- nazwa marki – hasło brandowe wymaga mniejszych nakładów finansowych, a dodatkowo zaznacza się swoje miejsce w sieci;
- geolokalizacja – lokalność nie powinna być deprecjonowana, klienci znacznie chętniej wybierają znane sobie miejsce z własnej okolicy;
- remarketing – pozwala na skomunikowanie się z osobami, które już nas znają. Trzeba więc zaoferować im coś innego, bardziej spersonalizowanego, aby przykuć ich uwagę.
- CTA – wezwanie do działania jest formą zachęty do podjęcia interakcji. Zawsze inaczej ocenia się bezpośredni, spersonalizowany komunikat. Przykuj uwagę klienta za pomocą oryginalnego hasła.
Wnioski
Reklama jest wyjątkowo trudnym obszarem, zwłaszcza, że współcześni internauci wystrzegają się ich jak ognia. Należy więc odpowiednio zoptymalizować Google AdWords, aby przekierować ruch właśnie do swojego sklepu internetowego. Nie daj się zaskoczyć i zadbaj o swój budżet.